Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 15 Травня 2024, 00:46

Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів №61 КМР ДО

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Поради педагогам та батькам які відчувають гострий стрес.
Якщо це відбувається з вами зараз — не варто лякатись. Ці реакції є нормальними при гострому стресі:
*Провали в пам'яті
Все вилітає з голови — зустрічі, імена, закінчення фраз.
* Втрата сенсів
Щиро не розуміти, навіщо чистити зуби, ходити на роботу.
Причиною втрати сенсів є неможливість планування майбутнього.
* “Туман” в голові
Думки плутаються і розбігаються. Якісь зони мозку наче “заморожені”, враження, наче після анестезії в стоматолога доторкатись до “замороженої” щоки.
*Прості речі стали складними
Складно виконувати звичні рутинні задачі: готувати, прибирати, працювати, спілкуватись, займати дітей.
*Не зрозумілий зміст слів
До вас говорять, звертаються, але слова наче перетворюються на звуковий шум.
* Говорити важко або, навпаки, неможливо замовкнути хоч на хвилину.
*Роздратування через дрібниці
Наприклад, через противний звук телефона, занадто голосну розмову, блискавку, що заїла. На близьких, хоча вони й не роблять чогось незвичайного.
*Нестерпна самотність і бездомність
Навіть, якщо дім є і ви сидите на власній кухні.
*Відчуття “чорноти” світу
Наче не залишилось ні фарб, ні квітів, ні музики, ні друзів, ні коханих, нічого.
* Або, навпаки, радість і полегшення
Сором за радість
Багато видів сорому. За те, що почуваєшся винуватим. Що почуваєшся недостатньо винуватим. За те, що ти не герой. За розгубленість. За тривожність.
*Легка ейфорія
Безпідставна ейфорія “все буде добре”, “все скоро скінчиться”.
*Відчуття розірваності на шматки
Панічні атаки, екзистенціальних жах, коли світ здається небезпечним і підозрілим місцем.
*Безсоння або, навпаки, сильна сонливість. Кошмари у ві снах.
Сильні й дивні болі без причин в незвичайних місцях.
Раптові алергії, запалення слизових.
*Дивні смакові вподобання
Постійний голод або, навпаки, втрата відчуття голоду й смаку.
*Ненависть
Люта ненависть, раніше не можливо було уявити таку силу почуття.
В цілому, лють і злість — непогані почуття, вони означають, що у психіки ще є сили. Можна використати енергію злості на щось корисне. Але не факт, що вийде.
Ви можете відчувати все це одночасно або взагалі нічого з цього. Щоб не відбувалось — це все нормальна реакція. Організм адаптується, ви впораєтесь.
Переглядів: 47 | Дата: 06 Квітня 2022

ЯК ДІТИ РІЗНОГО ВІКУ РЕАГУЮТЬ НА СТРЕС ТА СПРИЙМАЮТЬ КРИЗОВУ СИТУАЦІЮ
Діти 0-3 років: у цьому віці діти відчувають дратівливість, плачуть, можуть проявляти надокучливу або агресивну поведінку та бояться незрозумілих звуків, криків, різких рухів і потребують фізичної близькості батьків. Тому їм насамперед потрібно забезпечити присутність батьків та їхній тактильний контакт.
Діти 4-6 років: часто відчувають безпорадність та безсилля, страх розлуки, у своїх іграх можуть відбивати аспекти ситуації, відмовлятися визнавати ситуацію та заглиблюватися в себе й не бажати спілкуватися з однолітками та дорослими. Вони потребують насамперед безпеки, тому батькам слід заспокоїти дитину, що і вона, і самі батьки в безпеці.
Діти 7-10 років: можуть відчувати провину, неспроможність, злість, фантазії, в яких дитина бачить себе “рятувальником”, “зацикленість” на подробицях події. Дитина боїться втратити звичне та боїться смерті, досить добре розуміє загрозу, може переживати страх і думає про майбутнє. Тому батькам потрібно обговорювати з дитиною події та переживання і забезпечити їй безпеку та звичний спосіб життя (ігри, спілкування з друзями тощо).
Діти 11-13 років: відчувають дратівливість, страх, депресію, можуть поводитися агресивно та не приймати правила. Вони бояться втратити життя, близьких, будинок, звичний спосіб життя. У цьому віці діти розуміють, що відбувається, прогнозують майбутнє, але мінімальний власний досвід викликає тривожність. Батькам можна відкрито говорити про свої переживання, страхи та допомагати дітям відтворювати соціальні зв’язки.
Діти 14-18 років: проявляють небезпечну поведінку, можливі суїцидальні думки та прояви аутоагресії, реакції, що нагадують реакції дорослих. Бояться втратити себе, своє місце, життя, близьких. Можуть радикально сприймати ситуацію, адже підліток тільки стає на ноги, а звичний світ зруйнувався. У цьому віці дорослим важливо не вимагати від підлітка брати на себе роль дорослого. З підлітком слід ділитися досвідом, розмовляти, допомагати знизити емоційне напруження.
Поясніть підлітку, що всі почуття та реакції зараз природні, а все, що зараз відбувається – це тимчасово, не на все життя. Щоб допомогти підлітку зменшити емоційне напруження – спрямовуйте його активність та емоції на конкретні дії.
Психологи звертають увагу, що практично у всіх дітей, особливо молодших, зараз спостерігається певний регрес – діти капризують, не виконують домовленості, втрачають деякі навички.
Це абсолютно нормально, й у цій ситуації батькам не треба лякатися такої поведінки дітей. Перш за все дорослим потрібно забезпечити “завдання виживання” – заспокоїти дитину тощо. При нормалізації умов можна буде працювати над відновленням.
Для того, щоб стан дитини якнайшвидше стабілізувався, дорослим потрібно постійно відповідати на запитання дітей, адже діти потребують пояснень. Ці запитання повторюватимуться кілька разів, але відповідати на них потрібно весь час, коротко та без подробиць. Дитина не має бути присутня при перегляді новин та розмовах про смерть і вибухи. Їй важливо чути слова: «Зараз ми в безпеці» (коли дійсно у відносній безпеці). Наскільки це можливо – потрібно відновити розклад дня й те, що було звичними діями в сім”ї.
Також дітям потрібно грати та комунікувати з іншими дітьми, адже гра – це природний механізм стабілізації. Абсолютно нормально, коли дитина грає в одну гру з зацикленим сюжетом, якщо повертається до тих ігор та мультфільмів, у які грала та котрі дивилася кілька років тому – так вона намагається повернутися до того стану й часу, коли була в безпеці.
ЩО РОБИТИ ДОРОСЛИМ, ЩОБ ЗАСПОКОЇТИ І ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ
  1. ГОВОРІТЬ ІЗ ДИТИНОЮ, ЗАЛИШАЙТЕСЯ СПОКІЙНИМ ПІД ЧАС РОЗМОВИ
Обов’язково говоріть з дитиною про ситуацію, що відбувається. Говорити з дитиною варто дорослому, який найбільше зберігає спокій. Перед тим, як говорити з дитиною, дорослому самому слід заспокоїтися, щоб не завдати шкоди дитині.
2. ДЕМОНСТРУЙТЕ НАДІЙНІСТЬ
Дорослому потрібно продемонструвати надійність: варто сказати дитині, що ви зробите все, щоб захистити себе і її від небезпеки, й що наша армія на варті та дасть відсіч. Для дитини до підліткового віку свої слова про захист і безпеку можна підкріпити обіймами. Підлітки ж, навпаки, можуть сприймати обійми, як слабкість.
3. ОБГОВОРЮЙТЕ З ДИТИНОЮ ПРАВИЛА “ЦИВІЛЬНОЇ ОБОРОНИ”
Слід пояснити дитині, що зараз дуже важливо слухатися старших – вчителя, батька, маму, не сперечатися з дорослими та слідувати за тим, хто відповідальний за безпеку.
Також домовтеся та навчіть дитину, де вона може зустрітися з вами або іншими родичами, де переховуватися, якщо буде втрачено мобільний зв’язок.
4. ГРАЙТЕ ІГРИ, ВИКОНУЙТЕ З ДИТИНОЮ ЗАСПОКІЙЛИВІ ВПРАВИ
Під час стресу ігри дітей можуть бути трохи “регресивними”, тобто старші діти можуть знову грати в ігри для малечі. Можна ліпити з пластиліну, окреслити навколо себе коло безпеки з нитки, рвати на дрібні шматки папір, «Видихнути хмаринку» (уявити, що вдихнули хмаринку і видихнути її зі звуком, можна з грозою і блискавкою, тупотіти при цьому ногами) тощо. Також можна грати настільні ігри, малювати, грати у слова, ігри в телефоні, в яких залучене просторове сприйняття (наприклад, Тетрис).
5. ВИКОНУЙТЕ ВПРАВИ ПРИ ПАНІЧНІЙ АТАЦІ
Ви та ваша дитина можете робити такі вправи на вибір:
  • покласти руку на живіт, приблизно на 3 пальці нижче сонячного сплетіння та постукати по цьому місцю
  • потерти кінчик носу
  • надавити не сильно на очні яблука з двох боків
  • якщо є, де лягти, – лягти на спину і зробити рухи ногами, як на велосипеді
  • сконцентруватися на диханні – одну руку скласти, як човник і накрити нею губи, іншу руку – покласти на живіт. Видих – рука йде вниз до грудей, вдих – рука підіймається до рота
  • змащувати губи, полоскати рот водою
  • витягувати якомога далі язика – ніби намагаючись торкнутися грудної клітини
  • подивитися вправо, не повертаючи голови, – якомога далі на 15-20 секунд, потім перевести погляд прямо, потім подивіться вліво – якомога далі, потім знову прямо
  • розтерти тіло
  • розтерти точку між підмізинним (четвертим) пальцем та мізинцем – там знаходиться точка паніки
  • покласти руки на ребра, відчути, як вони при диханні розширюються, підіймаються
  • розтерти руки, прикласти до нирок.
6. “ЗАЙМІТЬ” ЧИМОСЬ АУДІАЛЬНИЙ КАНАЛ ДИТИНИ
Під час звуку сирен у дитини в особливому навантаженні перебуває аудіальний канал сприймання, тому його потрібно чимось “зайняти”. Для цього можна співати хором, горланити кричалки, слухати в навушниках аудіоказки та музику, взяти з собою гітару та влаштувати для всіх концерт.
7. ЩЕ КІЛЬКА РЕЧЕЙ, ЯК МОЖНА ВІДВЕРНУТИ УВАГУ ДИТИНИ
  • Обіймайте дитину, жартуйте з нею.
  • Поїть дитину теплими напоями, годуйте її чимось смачненьким.
  • Виконуйте разом із дитиною рутинні справи.
  • Вмикайте мультики, серіали, розповідайте казки, історії, читайте дітям вголос.
8. ПОЯСНЮЙТЕ ДИТИНІ ПРО ВАЖЛИВІСТЬ БУТИ ЗІБРАНИМИ ТА ДОПОМАГАТИ ОДНЕ ОДНОМУ
Необхідно пояснити дитині складність ситуації, пояснити, що сталося те, чого ми боялися, тому важливо бути зібраними та допомагати одне одному.
9. ДОВІРТЕ ДИТИНІ ПОСИЛЬНЕ ДЛЯ НЕЇ ВІДПОВІДАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ
Покладіть на дитину відповідальність, яка їй до снаги – наприклад, доручити дитині завдання слідкувати за іграшкою.
Також рекомендується доручити дитині певну функцію чи роль. Наприклад, можна попросити дитину створити казку про якогось персонажа, уявити себе журналістом та провести репортаж із події тощо.
Прийом відповідального завдання, ролі чи функції можна застосовувати й для саморегуляції дорослих.
10. ДОЗВОЛЯЙТЕ ДИТИНІ ВИВІЛЬНЯТИ НЕНАВИСТЬ ТА ЗЛІСТЬ
Зараз і для дорослих, і для дітей виявляти злість (ненавидіти, лаятися, кричати) – це здорова реакція. Тому дорослим потрібно дозволяти собі й близьким, зокрема й дітям, це робити. Це варто робити в ігровій формі. Можна застосовувати гру “Злий бобер” (придумати злу тваринку і поводитися так, як, на нашу думку, може себе вести ця тваринка. Потім перетворитися на добру тваринку. Потім – на людину) або кричати в “мішечок для криків” або стаканчик. Але після вивільнення ненависті та злості слід перемкнутися на щось добре і позитивне: на обійми, теплий чай, добрі слова одне одному.
Сльози та плач – теж нормально в цій ситуації, тому дайте дитині виплакатися. Після емоційного вивільнення дитині буде легше заснути.
Переглядів: 76 | Дата: 06 Квітня 2022

Переглядів: 47 | Дата: 06 Квітня 2022

Оцінювання результатів навчання учнів потребує гнучкості в умовах, коли не всі школи можуть повноцінно відновити освітній процес, а ті заклади, що розпочали навчання, надають освітні послуги чималій кількості дітей, які змушені були покинути свої домівки.

Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), та командою підтримки реформ Міністерства освіти і науки України розробили поради щодо здійснення оцінювання у школах, що працюють в умовах війни.

Два основних види оцінювання результатів навчання учнів

Попри війну незмінними залишаються два основних види оцінювання результатів навчання учнів — надання зворотного зв’язку та супроводу дітям (формувальне оцінювання) і визначення якості результатів навчання (підсумкове оцінювання).

Формувальне оцінювання залишається важливим засобом підтримки учнів у навчанні. Йдеться про надання усного (переважно) та письмового зворотного зв’язку, індивідуальні та групові консультації щодо допомоги у виправленні типових помилок, надання порад щодо подальшого навчання.

Підсумкове оцінювання в умовах нестабільного доступу учнів до освітнього процесу, їх стресового стану ліпше не проводити у вигляді окремих підсумкових контрольних робіт, а натомість здійснювати його на підставі поточного оцінювання (за результатами тестів на електронних платформах та з допомогою інших способів перевірки результатів навчання).

Відповідні рішення про зменшення або скасування кількості контрольних робіт, передбачених календарними планами, школа може ухвалити рішенням педагогічної ради.

В окремих випадках підсумкове річне оцінювання можна здійснювати за результатами підсумкового оцінювання за перший семестр. Наприклад, для учнів, які опинилися в зоні активних бойових дій, зазнали фізичних або психологічних травм, не мали доступу до навчальних матеріалів тощо. Для учнів, які після евакуації з зони бойових дій навчалися в інших школах (в Україні або за кордоном), здійснюється перезарахування оцінок (за їх наявності).

Супровідний лист для внутрішньо переміщених дітей

Школам, у яких освіту здобувають діти з числа внутрішньо переміщених осіб, варто підготувати на кінець навчання супровідний лист для кожної дитини. Це дасть змогу мінімізувати потенційні навчальні втрати у дітей, які через війну були змушені навчатися не у своїх школах.

У супровідному листі необхідно вказати:

•  назву школи, у якій дитина навчалася, та термін навчання (з… до…);

•  форми навчання (очна, дистанційна, змішана);

•  теми з предметів, які дитина вивчала, поточні/підсумкові оцінки (якщо були);

•  характер соціально-психологічної допомоги (якщо була);

•  рекомендації щодо подальшої роботи з дитиною (за наявності).

Такий лист дасть змогу перезарахувати оцінки учням у закладі освіти їхнього постійного навчання та оптимально організувати його продовження.

Щоденник навчання

За бажанням внутрішньо переміщених учнів та їхніх батьків можна організувати ведення «Щоденника навчання», у якому учні фіксуватимуть вивчені теми з навчальних предметів, види діяльності, які вони виконували (наприклад, проекти, вправи, ігри, досліди), прочитані книги тощо. Ведення такого щоденника не підлягає оцінюванню, це справа добровільна, а класний керівник лише радить учневі, як за бажання організувати таку роботу.

«Щоденник навчання» може стати в пригоді класному керівникові для написання супровідного листа учневі, але в жодному разі учитель не має дорікати учневі за відсутність такого щоденника і наполягати на його веденні.

Класний керівник може обговорити з дитиною (або її батьками) доступ до додаткових інтернет-ресурсів, крім основної платформи, на якій школа розгортає дистанційне навчання. Класному керівникові також варто поцікавитись навчальними уподобаннями, обговорити можливості забезпечення читацьких інтересів дитини (шкільна, міська бібліотеки, книгообмін між однокласниками, буккросинг тощо). Отримана інформація допоможе розробити індивідуальну траєкторію навчання з орієнтовним переліком видів активності на кожний день тижня.

Чи можна провести річне оцінювання учнів, які вимушено перебувають за кордоном у зв’язку з воєнним станом, на основі попередніх навчальних досягнень❓

Так. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту» у разі вибуття учня із закладу освіти (виїзд за кордон, надання соціальної відпустки, призов на військову службу тощо) оцінювання результатів навчання такого учня може проводитися достроково.

Інститут педагогіки НАПН України запровадив освітній проєкт «Світ чекає крилатих», який надає доступ до навчальних матеріалів для забезпечення дистанційного освітнього процесу на період запровадження військового стану в Україні в закладах загальної середньої освіти.

Головна особливість освітньої системи «Світ чекає крилатих» полягає в нових підходах до інтеграції змісту. Система ґрунтується на такій особливості дитини, як цілісне сприймання світу, а також побудована на засадах критичного мислення та діяльнісного підходу.

Навчальні матеріали розраховані на учнів 1-4 класів. Ознайомитися з матеріалами можна за посиланням.

Нагадаємо, від 28 березня 2022 року Всеукраїнський розклад містить онлайн-уроки з фізичної культури

Міністр освіти розповів про новації вступної кампанії–2022

У 2022 році одноразово буде змінений порядок вступу абітурієнтів до закладів вищої освіти.

Про це розповів міністр освіти Сергій Шкарлет під час брифінгу в «Медіа Центр Україна».

За його словами, основною метою таких змін є прагнення зберегти прозорість вступу абітурієнтів, особливо на бюджетну форму, уникнути корупційних ризиків.

Вступ на програми фахового молодшого бакалавра

Так, для вступу на освітню програму фахового молодшого бакалавра діти подаватимуть заяви та мотиваційні листи.

Ті, хто вступає на спеціальність, де є творчий конкурс, будуть його проходити, і бал за творчий конкурс враховуватиметься для формування рейтингу вступника.

На всі інші спеціальності для вступу на бюджетну форму навчання треба буде пройти співбесіду замість екзаменів чи конкурсів.

Для вступу на контрактній основі співбесіди не буде, лише заява і лист.

Вступ на програми бакалаврату

Для вступу на бакалавра на основі свідоцтва про повну загальну середню освіту вступники на спеціальності з творчим конкурсом мають подати заяву, мотиваційний лист, а також пройти творчий конкурс, бал за який буде пріоритетним.

При вступі на інші спеціальності на бюджет, включаючи кон'юнктурні спеціальності (це «Гуманітарні науки» (крім спеціальності «Філологія»), «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Право», «Сфера обслуговування», «Міжнародні відносини»), необхідно буде подати заяву, результати національного мультипредметного тесту та мотиваційний лист.

Мультипредметний тест складатиметься з 60 завдань із трьох предметів (планується по 20 завдань з української мови, математики та історії України), на виконання якого буде відводитись 80 хвилин.

«Це робочий варіант, поки не остаточний. Можливо, буде запроваджено вагові коефіцієнти для предметів, у залежності від спеціальності, на яку приймають абітурієнтів», – наголосив Сергій Шкарлет.

Для вступу на контракт, крім кон'юнктурних спеціальностей, треба буде подати лише мотиваційний лист та заяву.

Вступ на програми магістратури

Вступники, що планують здобути освіту на бюджетній основі на кон'юнктурні спеціальності, мають подати заяву, мотиваційний лист і скласти тест із навчальних компетенцій.

Для вступників на контракт необхідно буде подавати заяву та лист.

При вступі на спеціальності «Право» і «Міжнародне право» вступники мають скласти фаховий 3-предметний тест та написати мотиваційний лист.

«Максимально буде упереджено вплив людського фактору на визначення рейтингового балу випускника», – наголосив міністр.

МОН і Комітет із питань освіти, науки та інновацій Веровної Ради пролили світло на проведення спрощеного ЗНО

Про це пише УП Життя.

ЗНО відбудеться в спрощеному форматі, що вже було анонсовано.

Вступників мають скласти національний мультипредметний тест із трьох предметів:

  • українська мова;
  • математика;
  • історія України.

Завдань з української літератури не буде.

Загалом буде 60 завдань, які потрібно буде виконати за 80 хвилин.

Незважаючи на те, що спочатку представники влади заявляли, що мультипредметний тест складатиметься онлайн, його таки зроблять очним.

Випускники повинні будуть прийти до визначеного центру тестування. Проте з огляду на високу ймовірність повітряних тривог у різних регіонах тестування не буде проводитися в один день і в один час.

Планується, що на проходження тесту буде 10–15 днів (без урахуванням можливої додаткової сесії), розповів голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій ВР Сергій БабакВаріанти завдань кожного дня будуть різними.

Також Бабак повідомив, що оцінка буде відповідати чинним програмам ЗНО і результат кожного зі складників тесту буде відображатися в тестових балах, а також за шкалою 100 – 200.

Якщо під час тестування розпочнеться повітряна тривога, то проведення тесту призупинять, а учасники будуть повинні піти в безпечне місце.

“Це є основною умовою створення пункту тестування. Після оголошення про відбій повітряної тривоги всі учасники можуть долучитися до продовження ЗНО”, – зазначив міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Водночас діти, які зараз перебувають на тимчасово окупованих територіях мають приїхати в безпечні регіони, аби мати змогу пройти тестування.

Нагадаємо, Український центр оцінювання якості освіти писав, що всім потенційним цьогорічним вступникам у виші потрібно зареєструватися на ЗНО до 9 квітня (створити реєстраційні картки), незалежно від того, в якій формі відбуватиметься вступне випробування.

Також Сергій Шкарлет уже ділився деталями цьогорічної вступної кампанії. Зокрема, окрім мультипредметного тесту, передбачене написання мотиваційних листів.

Переглядів: 56 | Дата: 05 Квітня 2022

Всеосвіта



    ВР проголосувала за №7132 про скасування складання державної підсумкової атестації, ЗНО, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування у 2022-му:
деталі
Війна зруйнувала освітній процес, який ще не встиг повноцінно відновитися після пандемії ковіду. У таких умовах скасування ДПА, ЗНО, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування (складаються при вступі в магістратуру) буде своєрідним заохоченням молоді до навчання в Україні. Це важливо, бо маємо думати про збереження інтелектуального потенціалу (нам ще відбудовувати та розвивати країну після перемоги!)
Важливо, що ДПА, ЗНО та інші випробування скасовуються лише на 2022 рік, тож не йдеться про якесь усунення запобіжників для непрозорого й нечесного вступу до закладів вищої освіти. Це вимушений виняток, а не правило.

  Проблема, яку вирішує законопроект:
* росія воює з усією Україною, не лише з нашою армією. Цивільна інфраструктура, особливо навчальні заклади, зараз під особливою загрозою. Проведення ДПА, ЗНО тощо зайвий раз наражатиме нашу молодь на небезпеку.
* в умовах війни українські заклади освіти не будуть серед найпривабливіших для вступників. Тому скасування ДПА, ЗНО, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування допоможе зберегти студентський контингент, стимулюватиме до навчання в Україні.

 Що змінюється
 Випускники 2021/2022 навчального року звільняються від проходження державної підсумкової атестації.
Вступ до закладів вищої освіти цього року буде без використання результатів зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування.
@ Олена Шуляк — голова партії «Слуга народу»
#зно #освіта #війна
Переглядів: 56 | Дата: 05 Квітня 2022

До уваги внутрішньо переміщених осіб!
Гаряча юридична лінія для вимушених переселенців працюватиме 06.04.2022 10.00-15.00
Правова допомога вимушеним переселенцям надаватиметься за телефоном:
 050-505-28-33
Консультуватиме Марк Веремейчик, завідувач Жовтоводського бюро правової допомоги.
Альтернативні телефони консультантів
Криворізького місцевого центру з надання БВПД, де можна отримати безкоштовно консультації юристів, працюють щодня з 8.00 до 17.00:
 098-040-83-70,
 067-531-65-81,
067-276-54-76,
097-139-88-57,
050-505-28-33.
     
    Нагадуємо, що безоплатна правова допомога - це державна гарантія, тому проконсультуватись мають право УСІ, а, зокрема внутрішньо переміщені особи мають право на призначення адвоката за рахунок держави за потреби звернутись до суду.
--
З повагою,
Криворізький місцевий центр з надання безоплатної
вторинної правової допомоги
м. Кривий Ріг, вул. Качалова, 2
098- 040-83-70

 
 
 
Переглядів: 58 | Дата: 05 Квітня 2022

ПАМ'ЯТКА ПРИ СТРЕСІ
*ЯКЩО ЛЕГКА ЛИХОМАНКА: накинути на себе плед і тісно зав'язати його спереду навхрест – дати тілу теплий і міцний каркас.
*ЯКЩО КАЛАТАЄ СЕРЦЕ: злегка стукаємо по грудній клітці – один легенький раз в секунду, зі словами «Я є», «Я стою», «Я в порядку».
*ЯКЩО ПІДНЯВСЯ ТИСК: упираємо ногами в підлогу і дихаємо: рівний довгий вдих – рівний довгий видих, повторювати кілька разів.
*ЯКЩО КРУТИТЬСЯ ГОЛОВА: уважно дивимося на свої ноги, поки не зрозуміємо, що маємо під ногами міцний грунт.
*ЯКЩО НАКОЧУЄТЬСЯ ПАНІКА: швиденько використовуємо техніку заземлення:
знайти навколо себе 5 речей однакового кольору,
знайти чотири речі, яких можна торкнутися,
знайти три речі, які можна почути,
знайдіть дві речі, які можна понюхати,
знайти одну річ, яку можна покуштувати.
*ЯКЩО ОЗИВАЄТЬСЯ ДУША: згадайте свою найяскравішу подію, любу людину. Уявіть майбутню ситуацію детально.
Заради неї треба триматися!
*Ми тримаємося!
Переглядів: 58 | Дата: 05 Квітня 2022

Коли під рукою нема олівців, Lego та планшету. А є лише мама, яка хоче відволіктися від новин і думок, і дитина яка нудьгує без своїх друзів. І зчитує мамин стан. Тоді можемо грати у таке:
1. Що спільного? Наше завдання – по черзі називати, що спільного у двох предметах. Наприклад: «Що спільного у огірка і динозавра?» - «Вони можуть бути зеленими». «Що спільного у бджоли і літака?» - «Вони обоє можуть літати».
2. Складайка. Наше завдання – по черзі називати, з чого складається будь-який предмет або явище. Наприклад: «З чого складається стільчик?» - «З сидіння, спинки та чотирьох ніжок».
3. Четвертий зайвий. Наше завдання – назвати три схожі предметі і один зайвий. Наприклад, «Джинси, футболка, кросівки, помідор. Яке слово тут зайве?».
4. Хто ким був раніше? Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» - «Дощиком». «Чим раніше було морозиво?» - «Цукром, молоком…»
5. Що буде, якщо…? Наше завдання – розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки і уяву. Наприклад, «Що буде, якщо не зачинити дверцята холодильника?», «Що буде, якщо не вимкнути кран з водою?», «Що буде, якщо не буде птахів? (буде більше комах)», «Що буде, якщо не буде цукерок?»
6. Порівнялка. Наше завдання – по черзі називати і порівнювати предмети навкруги. Наприклад: «Що вище: будинок чи паркан?», «Що ближче до нас: червона машина чи біла?», «Де більше людей: в магазині чи в ліфті?», «Що їде швидше: поїзд чи ліфт?».
7. Окомір. Наше завдання – по черзі виміряти відстань у кроках велетня і мурашки до наступного об’єкту. Наприклад, «Мій окомір мені підказує, що до дверей/магазину/дерева залишилося 15 велетенських кроків і два мурашиних».
8. Відгадайка. Наше завдання – разом відгадувати, хто куди йде, що хоче, ким стане, коли виросте, де працює тощо. І уважно слухати. Наприклад: «Дивись, он там дівчинка йде. Як думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона боїться?» (Тут ми уважно слухаємо, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме про себе)
9. Загадайка. Наше завдання – по черзі загадувати предмети навкруги і не тільки. Наприклад: «Я загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму» або «Що має чотири колеса і возить пасажирів? (таксі або автобус)»
10. Тварини. Ви називаєте тварину/птаха, а дитина відгадує, чим вона вкрита: пір’ям, хутром або шкірою.
11. Спільна історія. Ми разом із дитиною речення за реченням по черзі складаємо спільну казку. Наприклад, Ви кажете: “Одного разу жив на світі краб на ім’я Кука. Який він був?” Дитина: “Великий і червоний”. Далі по черзі ви розповідаєте, де він жив, що любив, як знайомився з друзями тощо. Вплітаємо сюди інтереси нашої дитини.
12. Прислухайка. Наше завдання – мовчки протягом 1-2 хвилин прислуховуватися до звуків навкруги. Наприклад, стрілка годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо. Виграє той, хто нарахує максимальну кількість звуків.
13. Плескалка. Наше завдання – по черзі називати 5 друзів, ляльок, динозаврів, супер-героїв, машин, страв тощо. І щоразу плескати у долоні.
14. Супер-сила. Наше завдання – по черзі запитувати одне у одного про супер-силу. Наприклад: «Яка у тебе супер-сила?» - «Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А у тебе?»
Граємо та рясно поливаємо словами підтримки наших синів і дочок. Бо їх самооцінка в дорослому житті – це той погляд, яким ми на них дивимося зараз.
Будь ласка, зберігайте і розповсюджуйте, аби інші батьки теж могли допомогти собі й своїй дитині. Все буде Україна!
Переглядів: 46 | Дата: 05 Квітня 2022

Коли ми чуємо про чергову страшну подію, наш мозок починає фантазувати страшні картинки. Це породжує дезорієнтацію, розгубленість, бажання спрогнозувати та взяти під контроль те, що відбувається. Отже, з'являється тривога, страх, відчуття безпорадності, які можуть переповнювати.
Коли виникають подібні емоційні переживання, ключове, що потрібно зробити, — це повернутися в реальність. Для цього використовують різні техніки, але сьогодні розповімо про "заземлення".
"Заземлення" допомагає повернутися в контакт з навколишнім світом, контролювати почуття і перебувати у "тут і зараз". За допомогою цієї техніки можна досягти балансу між усвідомленням реальності та здатністю її проживати.
Як виконувати?
1-Оцініть свій стан за шкалою від 0 до 10 (10 – це найвищий рівень тривоги/страху).
2-Сконцентруєтеся на поточному моменті, не йдучи думками у минуле чи майбутнє. Якщо думки почали "літати" – повертайтеся знову в "зараз".
3-Зробіть один або кілька способів "заземлення":
*Поставте зап'ястя, долоні під холодну воду.
*Торкайтеся руками предметів навколо. Наприклад, це ваші речі, зошит, книга або навіть стіни.
*Опишіть деталі кількох речей довкола (текстура, колір, матеріал, інші деталі). Не давайте їм оцінку "хороший" або "поганий", лише описуйте характеристики.
*Стисніть і розтисніть кулаки. Тільки не потрібно сильно втискати нігті в долоні.
* Візьміться сильно за ручки стільця/крісла на стільки, наскільки це можливо (не пошкоджуючи себе).
* З'їжте щось, і при цьому детально описуйте: консистенцію, смак, аромат цього продукту.
* Міцно поставте ноги на підлогу так, щоб п'яти трохи тиснули в підлогу.
"5-4-3-2-1"
- Опишіть 5 предметів, які бачите у кімнаті (форма, колір, матеріал, текстура);
- Опишіть 4 тілесні відчуття. Приклад: "я відчуваю ноги на підлозі, руки на столі, спина притуляється до спинки стільця, відчуваю олівець у руках";
- Назвіть 3 звуки, які чуєте зараз. Приклад: "я чую стукіт пальців по клавіатурі в сусідній кімнаті, спів птахів за вікном, розмова людей на вулиці";
- Назвіть два аромати, які чуєте зараз або хотіли б відчути їх.
– Скажіть одну добру річ про себе.
Звичайно, всі ці техніки краще виконувати із психологом/психотерапевтом. Але якщо зараз у Вас немає можливості зв'язатися з кимось, то за допомогою них можна покращити свій стан.
Переглядів: 55 | Дата: 03 Квітня 2022

Ми не забудемо!
Ми пам'ятатаємо кожного дня про тих, кого забрала війна!
Щоранку о 9-й годині в Україні оголошена загальнонаціональна хвилина мовчання, щоб вшановувати пам’ять всіх українців, які загинули під час війни – захисників держави, цивільних, дорослих та дітей.
Висловлюємо щирі співчуття рідним та близьким. Сумуємо разом із родинами загиблих 
Одна хвилина на пам'ять...Весь інший час продовжуємо кувати нашу перемогу. Захищати нашу землю і міцно тримати тил!
Слава Україні! 
Героям Слава!
Переглядів: 65 | Дата: 03 Квітня 2022

« 1 2 3 4 5 ... 11 12 »
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz